Nyt formandskab, ny bestyrelse og nye opstillingsregler i Storkredsen Radikale Venstre i Region Sjælland

Indlæg indsendt af Annie Brydegaard Danielsen

På årsmødet den 27. maj 2018 blev Henrik Nørgaard fra Dianalund valgt til ny bestyrelsesformand og Kathrine Olldag fra Præstø ny næstformand for Radikale Venstre i Region Sjælland.

Formand Henrik Nørgaard og næstformand Kathrine Olldag ledte det konstituerende bestyrelsesmøde i Storkredsen Radikale Venstre i Region Sjælland den 19. juni 2018.
Bestyrelsen består udover formandskabet af 30 medlemmer fordelt på 2 medlemmer fra hver kommuneforening: Faxe, Greve-Solrød, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Lolland-Falster, Næstved, Odsherred, Ringsted, Roskilde, Slagelse, Sorø, Stevns og Vordingborg.

Der blev nedsat et forretningsudvalg bestående af formand, næstformand, kasserer, sekretær og 3 medlemmer fra kommuneforeningerne.
Storkredsen fik nye opstillingsregler på årsmødet, derfor vedtog bestyrelsen følgende:

Der skal afholdes bestyrelsesmøde og ekstraordinært delegeretmøde med deltagelse af kredsenes folketingskandidater og opstillingskredsformænd. Her fastlægges efter pointmetoden den prioriterede rækkefølge af de folketingskandidater, der i opstillingskredsene er valgt uden nominering. Inden afstemningen skal kandidaterne have mulighed for at præsentere deres politik.

Mødet bliver afholdt den 21. august 2018 kl. 19.00 i Regionshuset, Alléen 15, Sorø.

(fotograf Annie Brydegaard Danielsen)