Morten Helveg til kamp for stærkere Europa

Torsdag den 1. marts holdt Europaparlamentsmedlem Morten Helveg Petersen (R) oplæg i Regionshuset i Sorø for Radikale Venstres medlemmer på Sjælland.

Der var stor interesse for det europæiske arbejde i den radikale forsamling, og Morten Helveg kridtede banen op i forhold til, hvordan han ser på den europæiske situation:

”Merkel og Macron har sat sig i spidsen for fremtidens Europa. Skal Danmark følge Merkel og Macron, eller skal vi stå udenfor og varme os på vores utidssvarende forbehold? På en række af EU's største udfordringer, ikke mindst migration og sikkerhed, står vi uden indflydelse. Er dette virkelig i Danmarks interesse?” Spurgte Morten Helveg retorisk.

Som debatten skred frem, var der ingen tvivl om, at Morten Helveg og De Radikale vil kæmpe for et stærkere EU-samarbejde, ikke mindst på de grænseoverskridende problemer som klima, miljø, terrorbekæmpelse og flygtningesituationen.

Samtidig gjorde Morten Helveg Petersen det klart, at han ser frem til det kommende Europa-parlamentsvalg, der skal afholdes i juni 2019.

(Fotograf Annie Brydegaard Danielsen)